Combustion:
v
novej verzii 3D Max sa nazýva Firre effect... je
atmosferický efekt ohňa ( je viditeľný iba v pohľade
perspective alebo camera )..nachádza sa v hornom
menu rendering / enviroment / atmosphere / add. dá
sa aplikovať na pomocný objekt Gizmo.
Lens Effects:
sú
to tak zvané čočkové efekty, pôvodne boli určené k
napodobeniu objektívových odrazov, ku ktorým
dochádza u objektívov filmových kamier. Neskôr sa
obsah rozšíril a teraz zahrnuje obsah siedmich
častí, ktoré Max používa k vytváraniu skutočných
vizuálnych kamerových efektov a efektov osvetlení,
akými sú: Glow, Ring, Ray, Auto Secondary, Manual
Secondary, Star a Streak.
Modify:
tak
s touto častou sa budete veľmi často stretávať.
Modify znamená v preklade upraviť, alebo zmeniť.
Takže pokiaľ v maxku niečo vytvoríte - objekt,
kameru, časticový systém, alebo svetlo a podobne,
môžete kliknúť na Modify a váš výtvor upravovať
podľa potreby.
Plugin:
s
Pluginmy sa budete pri práci s 3Dmax stretávať
neustále, lebo celý program je " obalený "množstvom
pluginov. Skrátka Plugin je prídavný modul, ktorý
slúži k zjednodušeniu práce a tiež k tomu, aby
nejakú úlohu bolo vôbec možné vykonať. Pluginov je
veľké množstvo ( práve v nich spočíva sila maxka ).
Pluginy sú napr. pre tvorbu ohňa, vody, postáv,
lesov, osvetlenia atd. 3D Studio Max má v sebe síce
už peknú škálu pluginov zavedenú, ale občas sa
stane, že budete do maxka chcieť importovať nejaký
ďalší plugin pre zjednodušenie práce ... plugin sa
vkladá nasledujúcim spôsobom: Najprv si plugin
nahrajte do maxka, do adresára plugins :) , potom v
spustenom maxku si v hornom menu nájdite na :
Customize ; Configure Paths ; Plug-ins a potom
výberom možnosti add vyberte cestu , kam ste si
predtým váš Plugin nahrali. ...pozor Plugin sa stane
aktívnym až po novom spustení maxka.
To je na úvod
asi všetko, mnoho úspechov a veľa dobrých nápadov Vám
želá Roman. |